12ti denní přeplavba v délce cca 700 NM v oblasti B včetně turistické plavby v norských fjordech.
Získáte nepřenositelné zkušenosti s delšími plavbami ve směnách. Zkušenosti z noční plavby v hustém lodním provozu je další stupeň Vašich dovedností. Podle vývoje počasí navštívíme zajímavá místa během plavby. Úvodem si budeme vychutnávat krásy Lysefjordu a Hardangerfjordu. Můžeme zažívat krásy přírody přímo z plachetnice mimo hlavní turistický ruch. Pobyt ve fjordech ve Vás zanechá trvalý prožitek. ÿ p>≰
Upluté míle se započítávají pro zájemce o průkaz B – Yachtmaster Offshore.
Termíny: | 3. 8. – 14. 8. 2025 | Volná místa: 4 |
Cena: | 15.600,- Kč | |
Loď: | Sun Fast 36 - Chili Pepper | |
Posádka: | 4 až 5 členů + kapitán |
Protože plujeme s menším počtem členů posádky, bude nezbytné Vaše zapojení do činnosti na lodi, tedy obsluha plachet, navigace, kormidlování. Nezáleží na tom, zda máte předchozí zkušenosti, prostě se zapojíte jako aktivní člen posádky.
Poplujeme sice v letním období, ale vysoká vlhkost a silný vítr může způsobit pocit chladu, takže je potřeba se vybavit teplým zimním oblečením. Doufám, že většinu času nám ovšem bude stačit tričko a kraťasy.
Cílem plavby je zažít náročnější podmínky jachtingu a hlavně najít pohodu sám v sobě.
Uvedená cena je příspěvek do spolku Chili Peppper z. s. za uvedenou plavbu. Příspěvek je splatný okamžikem závazné rezervace místa na lodi. Storno pak již není možné, pouze za sebe najít náhradu, se kterou bude souhlasit kapitán.
Příspěvek neobsahuje vlastní dopravu na místo začátku plavby a dopravu z konce plavby zpět, poplatky za přístavy, spotřebovanou naftu do lodi, případné dokoupení plynu na vaření a nákup zásob jídla. Každý člen posádky si zajistí vlastní ložní prádlo, tedy povlečení a prostěradlo.
Technické náklady se dělí rovným dílem mezi všechny osoby na lodi včetně kapitána. Náklady na jídlo se dělí rovným dílem mezi posádku, která stravuje kapitána.
Do Bergenu je nejlepší řešení letecké spojení do Prahy.
Následně je více variant přes Oslo. Letecky Oslo – Praha, výhodně letecky Oslo – Štětín a pak FlixBus, nebo autobus FlixBus Oslo – Praha.
Ze Štětína je snadné a celkem příjemné spojení autobusem FlixBus s přestupem v Berlíně. Pozor na místa přestupů, je více možností.
Případně vlakem DB BAHN od Greifswaldu, nástup Pasewalk ze Štětína.
Na začátku si užijeme drsné, ale úchvatné norské pobřeží, které je skutečnou turistickou lahůdkou.
Pod Bergenem můžeme navštívit Hardangerfjord, který je druhý nejdelší v Norsku, dlouhý 179 km a zařezává se až ke známé náhorní plošině Hardangervidě. V okolí fjordu jsou také ledovce Folgefonna či Hardangerjokulen. Při plavbě kolem Stavangeru můžeme navštívit úžasný Lysefjord nebo klidnější Boknafjord.
Více informací o norských fjordech najdete v textu o plavbách „V zajetí norských fjordů“.
Na úvod přeplavby nás čeká Skagerrak, přibližně 90 NM, k dánskému mysu Skagen. Je zde silný lodní provoz všemi směry, mořské proudy a občas silné větry z Atlantiku.
Vyplouváme na široký Kattegat a míjíme malebné ostrovy Læsø a Anholt a míříme do úžiny Öresund. Na dánské straně jsou příjemná letoviska, zatímco na švédské straně je drsné skalnaté pobřeží, kde je schován i velmi významný Göteborg.
Na severu Öresundu nás vítá nejužší místo, kde kdysi Dánové vybírali mýtné. Jihozápadní cíp Švédska v minulosti kontrolovalo Dánsko.
Na dánské straně je město Helsingør se zámkem Kronborg, který se proslavil převážně díky anglickému dramatikovi Williamu Shakespearovi, který sem umístil děj svého Hamleta, kralevice dánského.
Na východní švédské straně je Helsingborg, významné přístavní město. V Helsingborgu se narodil zmíněný Tycho Brahe a je zde centrála společnosti IKEA.
Blížíme se k ostrovu Ven, dnes patřící Švédsku. Zde prováděl svá pozorování oblohy Tycho Brahe, / nesprávně Tycho de Brahe / který působil významně i v Čechách na pozvání císaře Rudolfa II. kolem roku 1599. Tycho Brahe pobýval v Praze na Pohořelci a v Benátkách nad Jizerou. Zajímavostí je, že Tycho Brahe chtěl svá pozorování publikovat, tak zřídil na ostrově tiskárnu. Pro tiskárnu potřeboval papír, tak na ostrově zřídil papírny. Proč si nezřídil internetové připojení, to nevím.
Na západní straně míjíme hlavní město Dánska Kodaň - København, což je určitě zajímavé město s bohatou historií.
Plavba úžinou Öresund je zakončena pohledem na monumentální most mezi Kodaní a Malmö. Je zde 4 km dlouhý umělý ostrov Peberholm, kde most přechází v tunel. My většinou plujeme tunelem.
Na západě máme pořád Dánsko, ale poměrně daleko. Ve vzdálenosti cca 10 NM míjíme známé křídové útesy začleněné v UNESCO na výběžku Stevns, hlavního dánského ostrova Sjælland. Ostrov Sjælland a sousední menší ostrov Fyn tvoří jádro Dánského království. Následně míjíme křídové útesy na ostrově Møn, ty jsou však ještě o něco dál.
A to už se blížíme k Rujáně, kde je několik atraktivních míst, včetně ponorek v Sassnitz a Peenemünde. Peenemünde je nechvalně známé zejména vývojem německých raket V1 a V2 za II. světové války.
Rujána je největší ostrov v Německu, který byl v 6.století osídlen slovanským kmenem. Strategická poloha ostrova ovšem lákala Vikingy, Dány, Švédy a taky Prusy. Určitý čas vlastnil Rujánu Albrecht z Valdštejna. Na severu Rujány je národní park UNESCO Jasmund s křídovými skalami s výškou 30 m. Závěrem plavby kolem Rujány nakoukneme do Greifswalder bodden.
Balt opouštíme ve Svinoustí. Svinoustí je lázeňské město a pro námořní navigaci je zde nejvyšší maják v Polsku z roku 1857 s výškou 64,8 m. Pokračujeme do Štětína umělým kanálem a po řece Odře. Štětín je město s bohatou historií. Zajímavost je, že ze Štětína pochází Kateřina II. Veliká, významná ruská carevna.
Využijte zajímavý slevový systém. Slevy lze kombinovat.