12ti denní přeplavba v délce cca 700 NM v oblasti B a následná turistická plavba v norských fjordech.
Získáte nepřenositelné zkušenosti s delšími plavbami ve směnách. Zkušenosti z noční plavby v hustém lodním provozu je další stupeň Vašich dovedností. Podle vývoje počasí navštívíme zajímavá místa během plavby. Závěrem si budeme vychutnávat krásy Lysefjordu a Hardangerfjordu. Můžeme zažívat krásy přírody přímo z plachetnice mimo hlavní turistický ruch. Pobyt ve fjordech ve Vás zanechá trvalý prožitek.
Upluté míle se započítávají pro zájemce o průkaz B – Yachtmaster Offshore.
Termíny: | 19. 6. – 30. 6. 2025 | Volná místa: 3 |
Cena: | 15.600,- Kč | |
Loď: | Sun Fast 36 - Chili Pepper | |
Posádka: | 4 až 5 členů + kapitán |
Protože plujeme s menším počtem členů posádky, bude nezbytné Vaše zapojení do činnosti na lodi, tedy obsluha plachet, navigace, kormidlování. Nezáleží na tom, zda máte předchozí zkušenosti, prostě se zapojíte jako aktivní člen posádky.
Poplujeme sice v letním období, ale vysoká vlhkost a silný vítr může způsobit pocit chladu, takže je potřeba se vybavit teplým zimním oblečením. Doufám, že většinu času nám ovšem bude stačit tričko a kraťasy.
Cílem plavby je zažít náročnější podmínky jachtingu a hlavně najít pohodu sám v sobě.
Uvedená cena je příspěvek do spolku Chili Peppper z. s. za uvedenou plavbu. Příspěvek je splatný okamžikem závazné rezervace místa na lodi. Storno pak již není možné, pouze za sebe najít náhradu, se kterou bude souhlasit kapitán.
Příspěvek neobsahuje vlastní dopravu na místo začátku plavby a dopravu z konce plavby zpět, poplatky za přístavy, spotřebovanou naftu do lodi, případné dokoupení plynu na vaření a nákup zásob jídla. Každý člen posádky si zajistí vlastní ložní prádlo, tedy povlečení a prostěradlo.
Technické náklady se dělí rovným dílem mezi všechny osoby na lodi včetně kapitána. Náklady na jídlo se dělí rovným dílem mezi posádku, která stravuje kapitána.
Do Štětína je snadné a celkem příjemné spojení autobusem FlixBus s přestupem v Berlíně. Pozor na místa přestupů, je více možností.
Případně vlakem DB BAHN směr Greifswald, přestup Pasewalk do Štětína.
Z Bergenu je nejlepší řešení letecké spojení do Prahy.
Následně je více variant přes Oslo. Letecky Oslo – Praha, výhodně letecky Oslo – Štětín a pak FlixBus, nebo autobus FlixBus Oslo – Praha.
Vyplouváme ze Štětína po řece Odře a umělým kanálem až do Svinoustí, kde vyplujeme na Balt. Štětín je město s bohatou historií. Zajímavost je, že ze Štětína pochází Kateřina II. Veliká, významná ruská carevna. Svinoustí je lázeňské město a pro námořní navigaci je zde nejvyšší maják v Polsku z roku 1857 s výškou 64,8 m.
Míjíme Greifswalder bodden a celou Rujánu, kde je několik atraktivních míst, včetně ponorek v Sassnitz a Peenemünde. Peenemünde je nechvalně známé zejména vývojem německých raket V1 a V2 za II. světové války - muzeum. Rujána je největší ostrov v Německu, který byl v 6.století osídlen slovanským kmenem. Strategická poloha ostrova ovšem lákala Vikingy, Dány, Švédy a taky Prusy. Určitý čas vlastnil Rujánu Albrecht z Valdštejna. Na severu Rujány je národní park UNESCO Jasmund s křídovými skalami s výškou 30 m.
Po přeplutí Baltu se přiblížíme k Dánsku, kde ve vzdálenosti cca 15 NM míjíme známé křídové útesy na ostrově Møn a potom trochu blíže křídové útesy začleněné v UNESCO na výběžku Stevns hlavního dánského ostrova Sjælland. Tento ostrov je největší ostrov v Baltském moři. Ostrov Sjælland a sousední menší ostrov Fyn tvoří jádro Dánského království.
To už se blížíme k úžině Öresund, kde nás vítá monumentální most mezi Kodaní a Malmö. Je zde 4 km dlouhý umělý ostrov Peberholm, kde most přechází v tunel. My většinou plujeme tunelem. Míjíme hlavní město Dánska Kodaň - København, což je určitě zajímavé město s bohatou historií. V severní části Öresundu je ostrov Ven, dnes patřící Švédsku. Zde prováděl svá pozorování oblohy Tycho Brahe, / nesprávně Tycho de Brahe / který působil významně i v Čechách na pozvání císaře Rudolfa II. kolem roku 1599. Tycho Brahe pobýval v Praze na Pohořelci a v Benátkách nad Jizerou. Zajímavostí je, že Tycho Brahe chtěl svá pozorování publikovat, tak zřídil na ostrově tiskárnu. Pro tiskárnu potřeboval papír, tak na ostrově zřídil papírny. Proč si nezřídil internetové připojení, to nevím. Úžina na severu končí nejužším místem, kde kdysi Dánové vybírali mýtné. Na dánské straně je město Helsingør se zámkem Kronborg. Kronborg se proslavil převážně díky anglickému dramatikovi Williamu Shakespearovi, který sem umístil děj svého Hamleta, kralevice dánského. Na východní švédské straně je Helsingborg, významné přístavní město. V Helsingborgu se narodil zmíněný Tycho Brahe a je zde centrála společnosti IKEA. Jihozápadní cíp Švédska v minulosti kontrolovalo Dánsko.
Vyplouváme na široký Kattegat a míjíme malebné ostrovy Anholt a Læsø a míříme na výběžek Skagen. Na dánské straně jsou příjemná letoviska, zatímco na švédské straně je drsné skalnaté pobřeží, kde je schován i velmi významný Göteborg.
Teď už zbývá jenom přefrnknout Skagerrak, přibližně 90 NM, k norskému pobřeží. Je zde silný lodní provoz všemi směry, mořské proudy a občas silné větry z Atlantiku.
Závěrečná odměna se blíží, neboť drsné, ale úchvatné norské pobřeží je skutečnou turistickou lahůdkou. Ve zbývajícím čase při plavbě kolem Stavangeru můžeme navštívit úžasný Lysefjord nebo klidnější Boknafjord. Pod Bergenem můžeme navštívit Hardangerfjord, který je druhý nejdelší v Norsku, dlouhý 179 km a zařezává se až ke známé náhorní plošině Hardangervidě. V okolí fjordu jsou také ledovce Folgefonna či Hardangerjokulen. Více informací o norských fjordech najdete v textu o plavbách „V zajetí norských fjordů“.
Využijte zajímavý slevový systém. Slevy lze kombinovat.